Kiekiesdag 27 december 2017

Woensdag 27 december was er weer een kiekiesdag in ‘tKringhuus. Velen kwamen om schoolfoto’s te bekijken. Het is altijd mooi om een foto te vinden waar je als kind op staat, vooral als je de foto niet zelf in bezit hebt. Ook kreeg de HKH weer ‘nieuwe’ foto’s, waardoor de collectie weer wat is uitgebreid. Deze foto’s werden direct gescand, zodat niemand zijn/haar foto’s achter hoefde te laten. Alle gasten kregen koffie of thee aangeboden. Het was weer een gezellige bedoening in ’t Kringhuus.

De volgende kiekiesdag is op zaterdag 17 februari 2018. Dit is een echte kiekiesbrengdag. Het gaat die dag niet om schoolfoto’s, maar om andere mooie foto’s uit uw privécollectie. We roepen iedereen op om de laden en schoenendozen met foto’s door te nemen en met mooie foto’s naar ’t Kringhuus te komen. Ook dan worden ze direct gescand. We willen daarbij wel graag weten wat of wie op de foto staat. Ook willen we graag weten waar en wanneer de foto is gemaakt.

CLUBKAS CAMPAGNE RABO-BANK

8 november 2017. Maar liefst 200 clubs uit Zuidwest-Drenthe hebben zich dit jaar aangemeld voor de Clubkas Campagne van de RABO-bank. De Historische Kring Hoogeveen was één van hen. Opnieuw is de HKH eerste geworden en ontvangen ze een bedrag van € 1000,00. Het is erg fijn dat zoveel mensen de HKH een warm hart toedragen en hun stem op deze vereniging hebben uitgebracht.

Open Bedrijvendag Hoogeveen

Op zaterdag 4 november 2017 vond voor de 15e keer de Open Bedrijvendag Hoogeveen plaats. Dit evenement wordt steeds op de eerste zaterdag in november georganiseerd. De Historische Kring Hoogeveen deed dit jaar voor de eerste keer mee, hoewel we geen bedrijf zijn. Achter de voordeur van ons pand aan de Schutstraat 167 is veel te zien voor geïnteresseerde inwoners en deze zijn er, hebben we gemerkt. Ruim 200 bezoekers hebben deze zaterdag genoten van de historische expositie over het Hoogeveense bedrijfsleven, van de doorlopende presentatie “De opkomst en de vergankelijkheid van de Hoogeveense industrieën” en de vele fotoboeken met schoolfoto’s. Het was regelmatig ‘volle bak’ in ons onderkomen. Het enthousiasme van de bezoekers was groot: ongeveer 15 bezoekers hebben zich direct aangemeld als nieuw lid van de HKH en een aantal heeft aangegeven het aanmeldformulier thuis te willen invullen om later te bezorgen in ons gebouw. Velen hadden er geen idee van wat de Historische Kring Hoogeveen allemaal doet. Als u nu denkt: “Wat jammer dat ik daar zaterdag niet ben geweest” dan kunt u ons alsnog bezoeken op de dinsdagmiddag. We zijn iedere dinsdag open van 13.30 – 16.30 uur. De fotoboeken zijn altijd in te zien en de expositie over het bedrijfsleven houden we de komende tijd in stand.